Försvarsmaktens Specialförband

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

    Vanliga frågor

    Hannibal
    Hannibal
    Generalmajor
    Generalmajor


    Antal inlägg : 18
    Registreringsdatum : 16-02-08
    Förband : Specialförbandledningen

    Vanliga frågor Empty Vanliga frågor

    Inlägg av Hannibal ons feb 10, 2016 2:47 pm

    Vanliga frågor


    Här kommer jag ta upp de absolut vanligaste frågorna


    • Får jag börja som Menig om jag varit soldat innan?
      Svaret är ja. I regel så skall alla ha varit Rekryt någon gång. Har man har utfört GMU tidigare inom antingen FM, FMSF eller SF så kan du börja som Menig förutsatt att du kommer ihåg allt och går på repetitioner för att förfriska dina färdigheter.

    • Hur går jag upp i grad?
      Detta är den absolut vanligaste frågan. I nuläget så går man upp i grad med följande kombination; aktivitet, mognad , orderlydan och utbildning. Via aktivitet så kommer du lära känna dina kamrater, via mognad så kommer du respekteras av dina kamratar och via orderlydan så kommer du själv förstå hur man ger order. Utbildningen är ett stående krav som måste genomföras för att nå högre grad än Menig. (Se Anställningsformer)

    • Är ni Försvarsmakten?
      Nej, Vi är inte Försvarsmakten som tidigare fanns på Saboon.org och Habbo.se. Nästan alla som är med i FMSF ursprungar däremot ifrån Försvarsmakten.

    • Vem är överbefälhavare för FMSF?
      Vi står utan överbefälhavare då vi agerar mer som ett stort förband än en hel Försvarsmakt. Alla grader är därmed sänkta ett snäpp för att matcha hierarkin.

    • Vilka sitter i specialförbandsledningen?
      Generalmajor Hannibal agerar som en total frontfigur och talesman för hela SFL. Resterande medlemmar i SFL hålls under radarn. Antingen för att deras ansvarsområden inte är viktiga för att allmänheten eller för att skydda dem ifrån rekryteringar till andra arméer.

    • Kan jag gå med i forumet även fast jag inte är en soldat?
      Svaret är ja. Du kommer då få beteckningen Civil och kommer ha tillgång till hela den civila sektionen. En civil kan själv skapa trådar, ta del av nyheter och får en särskild grad på teamspeaken.



    Har du fler frågor som du tycker borde besvaras här, kontakta mig.

      Aktuell tid och datum: mån apr 29, 2024 7:16 am